Logo LadaMatrimex
Komplexní správa nemovitostí Pronájmy bytů Vklady do katastru nemovitostí Úklid společných prostor Profesionální předseda SVJ Kompletní vedení účetnictví Zpracování prohlášení vlastníka  Zápisy do veřejných rejstříků Příprava stanov na míru Realizace shromáždění SVJ Realizace členské schůze družstva

Často kladené otázky

Níže najdete seznam nejčastějších dotazů, se kterými se na nás klienti obracejí.

1. Na koho se mohu obrátit s poruchou v domě?

V případě poruchy (např. vytápění, voda, elektřina, výtah) kontaktujte naši dispečinkovou linku 48 510 69 82 nebo napište e-mail na info@ladamartimex.cz. Uveďte adresupopis závady a kontakt na sebe.


2. Kam hlásit změnu vlastníka bytu?

Změnu vlastníka prosím nahlaste správci – tzv. změnovým listem, který najdete v záložce Dokumenty na našich webových stránkách.
Doporučujeme uzavřít dohodu o vypořádání záloh mezi prodávajícím a kupujícím.
Na základě dohody můžeme vystavit mimořádné rozdělené vyúčtování.


3. Jak mohu nahlásit změnu kontaktních údajů?

Jakoukoli změnu adresy, telefonu či e-mailu nahlaste písemně správci. Aktuální kontakty jsou důležité pro doručování pozvánek a vyúčtování.


4. Kde najdu vyúčtování služeb?

Roční vyúčtování služeb obdržíte do 30. dubna následujícího roku. Zasíláme jej poštou nebo e-mailem dle zvoleného způsobu doručování.


5. Kdo určuje výši záloh?

Výši záloh a příspěvků na správu určuje statutární orgán dle rozpočtu domu. Správce výši neovlivňuje, pouze ji zajišťuje v praxi (evidence, výběr, vyúčtování).


6. Jak si mohu zkontrolovat platby a zálohy?

Pro informace o platbách a zálohách kontaktujte naši kancelář telefonicky nebo e-mailem.


7. Jak mohu podat stížnost nebo podnět?

Podněty nebo stížnosti nám můžete zaslat e-mailempoštou nebo předat osobně. Doporučujeme uvést konkrétní informace a kontakt pro zpětnou vazbu.


8. Kdo má přístup do technických prostor domu?

Přístup do technických prostor (strojovna výtahu, kotelna, hlavní uzávěry) má pouze statutární orgán, případně domovník.


9. Jak probíhá hlasování vlastníků/členů družstva?

  • SVJ – hlasuje se podle podílu na společných částech domu a pozemku.
  • Družstvo – zpravidla má každý člen (i společní členové) jeden hlas.

Hlasování probíhá buď na shromáždění, nebo distančně tzv. per rollam (korespondenčně).
O formě a průběhu hlasování budete vždy písemně informováni prostřednictvím pozvánky nebo oznámení.


10. Jak často se koná shromáždění a proč je dobré se ho zúčastnit?

Shromáždění vlastníků / členská schůze se koná alespoň jednou ročně. Doporučujeme vaši účast, protože se zde rozhoduje o hospodaření domu, opravách, investicích a pravidlech pro užívání společných prostor. Vaše přítomnost a hlas mohou ovlivnit směřování domu a kvalitu bydlení.


11. Kde najdu stanovy společenství vlastníků nebo družstva?

Stanovy jsou uloženy u statutárního orgánu. Dále jsou uloženy ve sbírce listin veřejného rejstříku a je možné je stáhnout na portálu justice.cz.


12. Jak probíhá plánování a schvalování oprav domu?

O nutnosti oprav a investic rozhoduje shromáždění vlastníků / členská schůze na základě technického stavu budovy a finančních možností fondu oprav.


Přihlášení